نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

گزارشی از کنسرت " گلوَنی "
بیست و هفتم اردیبهشت 1394

کنسرت محلی بختیاری لری و لکی سامان علی پور شب گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این کنسرت همانند سایر کنسرت های گذشته این گروه در دو بخش برگزار و بیشتر قطعات لری و بختیاری بودند.این اجرا با استقبال مردم همراه بود.

 26 اردیبهشت مصادف با روز گلونی (روسری لری) است به همین علت نام این کنسرت هم گلونی انتخاب شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۷
سعید رسول نیا
گزارشی از نشست " اردیبهشت گاه موسیقی "
بیستم اردیبهشت 1394

به گزارش موسیقی موج , مراسم بزرگداشت "محمدرضا لطفی" روز گذشته 19 اردیبهشت ماه در سالن فرهنگسرای ارسباران با حضور جمعی از اساتید و علاقه مندان به موسیقی برگزار شد.

سخنرانی و پخش فیلم به یاد محمدرضا لطفی، بررسی موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی ایران با حضور امیراشرف آریان پور، شعرخوانی و معرفی تازه های نشر موسیقی بخشی از برنامه های این نشست بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۴
سعید رسول نیا
گزارشی از رونمایی آلبوم "عاشق کشی"
نوزدهم اردیبهشت 1394

آلبوم موسیقی و کتاب پارتیتور ˝مجلس عاشق‌کشی˝، به آهنگسازی احمدرضا اسماعیلی روز گذشته با حضور احمدرضا اسماعیلی, مهران پورمندان, سروش ریاضی ,مهران روحانی و لوریس چکنواریان، در شهر کتاب فرشته رونمایی شد.

مراسم با سخنزانی سروش ریاضی -مدیر نشر موسیقی ارغنون-  آغاز گردید.وی از نیاز به خلق چنین آثاری گفت ؛هرچند که دایرة مخاطبان آن، خاص باشد. همچنین تلاش و جدیّت خالق جوان این اثر را ستود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۵
سعید رسول نیا
گفت و گو با "شقایق باقری" سرپرست اپرت رودابه
دوازدهم اردیبهشت 1394

گروه آیریک چطور شکل گرفت ؟

تقریبا دو سال و نیم گذشته بنده و آقای کیا خسروی یک گروه اپرایی تشکیل دادیم و میخواستیم اپرای زال و رودابه را روی صحنه ببریم و به این علت که آقای کیا خسروی باید به اتریش می رفتند این کار عقب افتاد .اوایل سال 93 دوباره این گروه تشکیل شد. آقای خسروی من رو برای نقش رودابه کاندید کرده بودند و چون ایشان ایران نبودند, سرپرستی گروه را به عهده گرفتم و سپس اقدام به تشکیل و جمع آوری اعضاء کردیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۰۰
سعید رسول نیا
آنسامبل اپرای «آیریک» ، اپرای رودابه را به روی صحنه برد
ششم اردیبهشت 1394

رودابه نخستین اپرای کاملا ایرانی است که داستان عشق افسانه ای زال و رودابه را حکایت می کند و توسط آنسامبل اپرای «آیریک»  در تالار رودکی به روی صحنه برده شده است. قصه رودابه از آنجا آغاز می شود که او جسورانه راه و رسم قومی خود را نادیده گرفته زال را به کاخ خود راه داده ، با او از عشق و دلدادگی سخن می گوید و با آنکه خدمتکاران او را ازاین عشق منع می کنند او فطرتی پاک و انسانی دارد و بد اندیشی و نابکاری و بدی در او وجود ندارد و از سنت خانوادگی و ارزشهای قوم خود می گذرد و ازدواج با زال را با جان و دل می پذیرد. زال پس از مدتی برای گردش به کابلستان ، که خراجگزار ایران بود رفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۹
سعید رسول نیا
آلبوم «رو» رونمایی شد
پنجم اردیبهشت 1394

 به گزارش موسیقی موج , رونمایی از آلبوم «رو» کاری از گروه «ژاو» با آهنگ سازی سیاوش کامکار در روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

در ابتدای مراسم "امیر ناصر رنجبر" و "مرتضی مومنیان" به اجرای دونوازی کمانچه و تنبک و سپس آقای مهدوی به ایراد سخنرانی و نقد و برسی آلبوم "رو" پرداختند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۸
سعید رسول نیا