نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری


آلبوم "شکوه های بی کلام" در خانه موسیقی رونمایی می شود
مراسم رونمایی آلبوم "شکوه های بی کلام" و معرفی کتاب "آنالیز موسیقی آتنال" روز پنجشنبه، 7 آبان ماه در ساختمان شماره 1 خانه موسیقی برگزار می شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی،مراسم رونمایی آلبوم "شکوه های بی کلام" و معرفی کتاب "آنالیز موسیقی آتنال" به آهنگسازی و تالیف امین هنرمند روز پنجشنبه، 7 آبان ماه ساعت 17 در ساختمان شماره 1 خانه موسیقی برگزار می شود.

در این برنامه برخی از قطعات این آلبوم پخش خواهد شد و نادر مشایخی (آهنگساز و رهبر ارکستر) و امین هنرمند(خالق اثر) در مورد آن توضیحاتی را ارائه خواهد کرد. 

این آلبوم شامل دو اثر الکترواکوستیک به سبک موسیقی کانکریت و چهار قطعه ی اکوستیک است. برای ساخت قطعه های الکترواکوستیک، ابتدا اصوات طبیعی نظیر صدای ساز و صدای انسان ضبط و سپس به وسیله  کامپیوتر پردازش شده اند. قطعات اکوستیک نیز تنوع بسیاری دارند و به لحاظ ترکیب سازی، از یک ساز تا ارکستر سمفونیک را در بر می گیرند. اگر چه برخی عناصر موسیقی ایرانی کم و بیش در قطعات مجموعه نهفته است، وابستگی این مجموعه با موسیقی ایران، توسط تم های محلی کنسرتو و رنگ ساز کمانچه در تمبر شرقی نمود واضح تری پیدا می کند. 

در کنار تمامی این عناصر، سعی بر این بوده است که زبان شخصی آهنگساز، این مجموعه را از سایر آثار معاصر متمایز کند. "شکوه های بی کلام" توسط جمعی از نوازندگان ایرانی و همچنین ارکستر سمفونیک جوانان تورنتو اجرا و ضبط شده است.

امین هنرمند لیسانس موسیقی را از دانشگاه تهران و فوق لیسانس و دکترای آهنگسازی را با بورس کامل از دانشگاه تورنتو دریافت کرد. از اساتید او می توان چن کانین، الکساندر رپوپورت و کریستوس هاتزیس (آهنگسازی و ارکستراسیون)، رایان مکللند (آنالیز موسیقی تنال)، مارک سالمن (آنالیز موسیقی آتنال) و دنیس پتریک (موسیقی الکترواکوستیک) را نام برد. از موفقیت های هنرمند می توان کسب رتبه در فراخوان ارکستر جوانان تورنتو، ارکستر فیلارمونیک بافالو، مسابقة موسیقی فیلم نایتینگل، جشنوارة جام جم، جشنوارة پویانمایی بسیج و اخذ فلوشیپ های آهنگسازی تئودُرُس میرکاپلوس و لوتار کلاین اشاره کرد. دکتر هنرمند عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و داوری در جشنواره های فجر، دوسالانة پژمان و مسابقة آهنگسازی خانة موسیقی را در کارنامه دارد.

لازم به توضیح است، آلبوم "شکوه های بی کلام" توسط موسسه ماهور و کتاب "آنالیز موسیقی آتنال" توسط انتشارات دانشگاه تهران  منتشر شده است.

مراسم رونمایی و فروش این دو اثر روز پنجشنبه 7 آبان ساعت 17 در خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده پلاک 270 برگزار می شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

منبع : سایت خانه موسیقی - سرویس خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
سعید رسول نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی