نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

گروه کُر تُنال در رودکی روی صحنه می‌رود

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۱ ب.ظ


کنسرت گروه کُر تُنال به رهبری میلاد عمرانلو پنجشنبه و جمعه نهم و دهم آذر ماه در سالن رودکی ساعت ۸ شب برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، میلاد عمرانلو، رهبر و مؤسس گروه کُر تُنال در مورد شکل‌گیری این گروه گفت: گروه «تُنال» تقریباً دو سه سالی هست که شروع به فعالیت کرده. در این چند سال اعضای گروه دستخوش تغییرات شده‌اند تا به فرم خوب خودش برسد و حدود هشت ماهی هست که گروه به ترکیب ثابتی رسیده است.

وی در مورد فعالیت این گروه توضیح داد: از آنجایی که وضعیت گروه هر روز بهتر و بهتر می‌شد تصمیم گرفتم گروه را به یک فستیوال ببرم که به چهارمین دورۀ فستیوال آسیا اقیانوسیه در سریلانکا رفتیم. در آن مسابقات گروه خیلی خوش درخشید و سه مدال طلا و یک نقره کسب کرد. قبل از اینکه برگردیم به فکر اجرا در سالن رودکی افتادم چرا که این سالن استاندادهای لازم برای اجرای چنین برنامه‌هایی را دارد.

عمرانلو در مورد کنسرت پیش رو گفت: برای این برنامه با استادم که یک رهبر هندی‌ـ‌پرتغالی است صحبت کردم که در امریکا زندگی و تدریس می‌کند. قرار شد که اینجا هم مسترکلاس رهبری داشته باشند که به دلیل مشکل ویزا متأسفانه نتوانستند برای این برنامه حضور داشته باشند و سفر ایشان به اردیبهشت ماه سال آینده موکول شد.

همچنین در مورد جزییات کنسرت بیان کرد: قسمت اول این برنامه به آثار آهنگسازان معاصر اختصاص دارد: هفت اثر مختلف با مضمون‌های مذهبی و چند قطعه هم با مضمون آزاد. یک قطعه هم از آرش تیموریان، آهنگساز ایرانی، اجرا خواهیم کرد. در قسمت بعد از قطعات محلیِ اسکاندیناوی از کشور سوئد و نروژ اجرا می‌کنیم. پنج قطعۀ محلیِ ایرانی از نواحی آذربایجان، کرمانشاه و فارس نیز اجرا خواهیم کرد که تنظیم سه تا از آن جدید و دو تای آن از تنظیم‌های آهنگسازان ارمنی قبل از انقلاب است.

عمرانلو در پایان در مورد بحث حمایت از این برنامه اظهار داشت: انجمن موسیقی ایران در بحث اخذ مجوز کمک زیادی به ما کردند که جا دارد همین‌جا از آقای بهرام جمالی مدیرعامل انجمن تشکر کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۷
سعید رسول نیا

نظرات  (۲)

این گروه عالی و پر از حس مثبت هستند .
۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۶ تفریحات کیش برنامه های کیش

کاش بشه یه جوری کیش هم برنامه داشته باشن. خیلی خووووبن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی