نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

یادبود معینی کرمانشاهی / موج گالری

چهارشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ب.ظ
چهارم آذر 1394

به گزارش موسیقی موج

 

مراسم یادبود رحیم معینی کرمانشاهی (شاعر و ترانه سرا) روز گذشته 3 آذر ماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

 

به گزارش موسیقی موج این مراسم که یادبود زنده یاد معینی کرمانشاهی بود از ساعت 14 با حضور چهره های هنری و موسیقی از جمله داوود گنجه ای , علیرضا افتخاری , صدیق تعریف , کیخسرو پورناظری ... برگزار شد.

 

رحیم معینی کرمانشاهی سال 1301 در کرمانشاه متولد شد. وی از سال ۱۳۴۱ به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذارد که از جمله تابلو حضرت مسیح (ع) با کار سیاه قلم است و در ضمن کارهای نقاشی به نظم شعر می‌پردازد و قسمتی از آثار ادبی و اجتماعی او در روزنامهٔ سلحشوران غرب به چاپ رسید.

 

از آثار او می توان به چهار مجموعهٔ شعر به نام های ای شمع‌ها بسوزید، فطرت، خورشید شب و حافظ برخیز اشاه کرد. معینی کرمانشاهی با همکاری هنرمندان علی تجویدی، پرویز یاحقی و همایون خرم به خلق ترانه های ماندگار پرداخت. سال 1392 در مراسم جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که با عنوان "شب موسیقی"برگزار شد از این شاعر و ترانه سرای پیشکسوت تقدیر شد اما وی به دلیل کهولت سن نتوانست در مراسم حضور پیدا کند. 

 

رحیم معینی کرمانشاهی بر اثر بیماری و کهولت سن 26 آبانماه 1394 درگذشت و پیکر وی 29 آبانماه در بهشت سکینه کرج بخاک سپرده شد. 

 

در ادامه می توانید عکس های موسیقی موج را از این مراسم مشاهده کنید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سعید رسول نیا - موسیقی موج



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی