دو نوازی کمانچه و تمبک،سعید فرج پوری و پژمان حدادی برگزارمی شود
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۰ ب.ظ
26آذردر فرهنگ سرای ارسباران؛ | ||
| ||
کنسرت "دو نوازی کمانچه و تمبک"سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان "بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران" پنجشنبه 26 آذر ساعت 20 درفرهنگ سرای ارسباران برگزارمی شود . به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این کنسرت سعید فرج پوری و پژمان حدادی از اعضای ثابت گروه دستان ،برای اولین بار در کنار هم به دو نوازی با تکیه بر مرکب نوازی و بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران می پردازند. سعید فرج پوری، آهنگساز و نوازنده کمانچه متولد ۱۳۳۹ ، مدرس در کانون چاووش، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، هنرستان های دختران و پسران، دانشگاه هنر ودانشگاه علمی کاربردی است . وی تاکنون نوازندگی در گروه های شیدا ، عارف ،آوا ، دستان و شرکت در ضبط آثار بیشماری از آهنگسازان معاصررا درکارنامه خود دارد وکنسرت های فراوانی را در مراکز فرهنگی و فستیوالی اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا به همراه گروه های مختلف و صاحب نام موسیقی ایرانی، برگزار کرده است . تکنوازی کمانچه 1 در دستگاه سه گاه، تکنوازی کمانچه 2 در دستگاه همایون، کمانچه نوازی بر اساس نغمه های کردی، آلبوم کمانچه نوازی چهار گاه و بیات ترک،شوریده (برنده جایزه بهترین موسیقی سال 2003 از وزارت فرهنگ فرانسه )، آهنگسازی آلبومهای دریای بی پایان( همکاری با گروه دستان با صدای سالار عقیلی و غوغای عشقبازان)، (آهنگسازی برای گروه آوا با آواز محمد رضا شجریان) بخشی از مجموعه آثار وی است . فرج پوری پیش از این اجرای تصنیف برای گروه سازهای ملی: نقش پندار - آوات - زمانه - یادواره سیدعلی اصغر کردستانی- ژوان – را برعهده داشته است وکتاب" ۲۰ قطعه برای کمانچه" را به نگارش در آورده است . پژمان حدادی متولد ۱۳۴۸ فراگیری ساز تمبک را از سن 10سالگی به مدت ۲ سال نزد اسدلله حجازی آغاز و از آموختههای ایشان بهره فراوان برد. وی همواره خود را در ارتباط با پایه ریزی و اساس فراگیری صحیح تمبک نوازی مدیون او میداند. پس از آن برای مدت کوتاهی از محضر بهمن رجبی نوازنده برجسته تمبک بهره برد که این امر راهگشای نگاه و تجربه دیگری برای اواز نوازندگی تمبک شد. وی با پیگیری مستمر ،سبکهای گوناگون نوازندگی پیشکسوتان تمبک را دنبال می کرد و شیفته سبک نوازندگان نامداری چون زنده یاد حسین تهرانی، ناصر فرهنگفر و همچنین مرتضی اعیان بود. ا و به طریق شنیداری از آثار ضبط شده آنها تاثیر بسیار زیادی گرفت. این نوازنده پس از مدتی علاقه ی زیادی به ساز دف پیدا کرد و در کنار تمرین ساز تمبک به صورت خودجوش به فراگیری این ساز پرداخت و از راه دور و شنیداری از آثار ضبط شده بیژن کامکار بهره فراوان برد. حدادی در سال ۱۹۸۹ از ایران به آمریکا مهاجرت کرد و از سال ۱۹۹۱ موسیقی را به شکل حرفهای دنبال کرد. پس از همکاری با چند گروه موسیقی سنتی، از جمله عشاق و نوا که در خارج از ایران فعالیّت داشت و آشنایی وی با حسین علیزاده در آمریکا و نوازندگی در کنار ایشان در کنسرتهای متعدد، سبب شد با انگیزه و جدیت بیشتری به فعالیت حرفهای در موسیقی بپردازد. |