نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

گفتگو با مصطفی کمال پورتراب

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ب.ظ



گفت و گو با مصطفی کمال پورتراب
سوم آذر 1394


به گزارش موسیقی موج

 

مصطفی کمال پورتراب: در ارزیابی کیفیت کارها باید برآیند و کلیت کارها جمع بندی شود ومنافع و معایب در کنار هم قرار بگیرد، بنابرهمین اصل من عملکرد خانه موسیقی را در مجموع مثبت ارزیابی می کنم.

 

به نقل از خانه موسیقی ، مصطفی کمال پورتراب، با اشاره دیدگاهش در مورد فعالیت های این نهاد گفت: من بنا به شرایط جسمی، در برخی از جلسات خانه موسیقی حضور دارم. با این وجود بسیاری از روزها ترجیح می دهم در خانه بمانم و مطالعه کنم. اما در مجموع فکر می کنم وجود خانه موسیقی امری ضروری است. تاسیس این تشکل صنفی حدود شانزده سال است محقق شده و دستاوردهای مثبتی هم در طول این مدت داشته است. البته در هر تشکل و انجمنی، مشکلاتی وجود دارد و در ساحت عمل ممکن است ایراداتی پیش بیاید.

 

وی افزود: باید توجه داشته باشیم این مسئله نباید باعث شود نکات مثبت و خدمات یک تشکل همگی نادیده گرفته شود. به نظر من در ارزیابی کیفیت کارها باید برآیند و کلیت کارها جمع بندی شود و در آن صورت با یک رصد کلی چند و چون کار مشخص شود. باید منافع و معایب در کنار هم قرار بگیرد. بنابرهمین اصل من عملکرد خانه موسیقی را در مجموع مثبت ارزیابی می کنم.

 

برخی انتقادات هیچ سند و ریشه ای ندارد

 

این استاد پیشکسوت موسیقی  با اشاره به انتقادات بدون سند برخی از افراد در مورد عملکرد مسئولین خانه موسیقی گفت: گاهی صحبت هایی می شنوم که هیچ منبع و ریشه ای ندارد. برخی ادعاهایی در مورد افراد مشغول در خانه موسیقی مطرح می کنند اما هیچ وقت نتوانستند این گفته ها را اثبات کنند. به نظر می رسد هر کسی علیه تشکل یا فردی نظرات انتقاد آمیز مطرح می کند، باید دلیل و مدرک اثبات مدعیایش را ارائه دهد اما تا کنون کسی سند و منبعی برای گفته هایی که علیه خانه موسیقی مطرح کرده اند، ارائه نداده. البته نمی خواهم بروز هر نوع اشتباهی را از این طریق رد کنم اما می گویم این ناهماهنگی ها اتفاق افتاده و هیچ تعمدی در آن نبوده است. علاوه بر این من با مقایسه نکات مثبت و اشتباهات پیش آمده در خانه موسیقی عملکرد این نهاد را خیلی خوب می بینم. 

 

رئیس کانون مدرسان خانه موسیقی با تاکید بر خدمات ارائه شده خانه موسیقی در قبال هنرمندان افزود: دوره های آموزشی و مسترکلاس ها در کانون های مختلف خانه موسیقی برگزار شده. تعداد زیادی از اعضای این تشکل صنفی به عضویت بیمه درآمده اند و دیدارهای ماهانه در محیط خانه باعث تبادل نظرات هنرمندان موسیقی شده است. گفت و گوهایی که میان هنرمندان در می گیرد، باعث ترغیب حاضران به شرکت در بحث می شود و این مباحثه کارکردهای مثبت زیادی به دنبال دارد. باعث می شود نکات تخصصی حوزه موسیقی به نظرسنجی گذاشته شود و این حالت درون زادی هنر موسیقی را به دنبال خواهد داشت.

 

هر یک از کانون ها می توانند منشاء کارهای مثبت زیادی باشند

 

مصطفی کمال پورتراب در ادامه افزود: جلسات کانون مدرسان طبق برنامه هرماهه برگزار می شود. کسانی که علاقه مند به تدریس هستند در این جلسات، حضور پیدا می کنند و در صورت اخذ نمرات لازم مجوز تدریس از خانه موسیقی را به دست می آورند. این درجه بندی به عنوان یک ارزش است. ممکن است کسی مدرک دانشگاهی نداشته باشند اما با شرکت در آزمون کانون مدرسان و کسب نمره قبولی می تواند صاحب درجه بندی تدریس از کانون شود و این درجه  را به عنوان یک مدرک در اختیار بگیرد. بنا بر آنچه گفتم، هر یک از کانون های فعال در خانه موسیقی می توانند منشاء کارهای مثبت زیادی باشند.

 

لازم به توضیح است، به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با برخی از اعضای این نهاد به گفتگو نشسته ایم تا عملکرد خانه را ارزیابی و با انعکاس نظرات و پیشنهادهای این عزیزان مسیر درست تری را پیش پای نهاد مدنی خانه موسیقی ترسیم کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
سعید رسول نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی