نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری
باحضورچهره های برجسته موسیقی ؛

 
 
بزرگداشت استاد  بهمن بوستان درارسباران برگزارمی شود


همزمان با روز پژوهش و هشتادمین سالروز تولد پژوهشگر، ادیب و نویسنده عرصه موسیقی و ادبیات، زنده یاد بهمن بوستان، یادمان این استاد برجسته چهارشنبه  25 آذرماه 1394 ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران ، بهمن بوستان، فرزند مجدالعلی (مهرداد) بوستان، حقوقدان و پژوهشگرگرانمایه ادبیات فارسی و عرب ، نوه محمد حسن وحید دستگردی (ادیب و شاعر دورا ن مشروطه) ۲۲ آذر ۱۳۱۴ در تهران زاده شد.
وی پس از طی تحصیلات ابتدائی و متوسطه درشهر تهران، سال ۱۳۳۶ برای تحصیل رشته حقوق وارد دانشگاه تهران شد ومطالعات دانشگاهی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان برد. این ادیب در دوران دانشگاه از محضر اساتیدبدیع الزمان فروزانفر و جلال الدین همائی بهره بسیار برد. استعداد و قابلیت او در پژوهش های ادبی دراین دوران توجه استاد محمد معین را جلب کرد تا آنجا که او را به عنوان یکی از دستیاران خود در تدوین و گردآوری لغت فارسی برای فرهنگ معین و لغت نامه دهخدا برگزید. وی همزمان به همکاری با مجلات معتبری چون آینده، کلک، بخارا، ادبستان و ... در نوشتن مقالات تحقیقی همت گماشت.
بهمن بوستان سال ۱۳۴۸ به استخدام سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران در آمد و به طرح و تهیه برنامه هائی در زمینه ادبیات و موسیقی ملی ایران همچون "هفت شهر عشق" و "بشنو از نی" برای تلویزیون و برنامه "سلامی چو بوی خوش آشنائی" برای رادیو تهران پرداخت. وی در برنامه های خود از همکاری استادان نام آور موسیقی ایران، شخصیت هائی چون؛ احمد عبادی، علی اصغر بهاری، حسین قوامی، لطف اله مجد، منصور نریمان و ... بهره می برد.
این پژوهشگر به دلیل برخورداری از حافظه ای نیرومند در تبارشناسی از اهل هنر و فرهنگ ایران، نزد موسیقی شناسان زبانزد و از مراجع معتبر بود. وی سال ۱۳۷۰ جشنواره "هفت اورنگ" را با همکاری هنرمند ارجمند محمدرضا درویشی در تالار اندیشه برگزار کرد. این برنامه با حضور استادان و شخصیت های برجسته موسیقی ملی از سراسر نواحی ایران همراه بود و کتاب «هفت اورنگ» یادگار این دوران است.


این ادیب با گشایش خانه موسیقی ایران به عضویت هیئت مدیره کانون پژوهشگران موسیقی در آمد و چند سالی در این سمت فعالیت داشت.
بوستان گذشته از پژوهش های ماندگار در حوزه ادبیات و موسیقی، در عالم ورزش و پیشآهنگی نیز از پیشروان بود و بسیاری از کوه های ایران را پیمود و غارهای ناشناخته را بازشناخت تا آنجا که به عضویت هیئت غارشناسان ایران در آمد.
بهمن بوستان به پاس خدمات ارزنده وپژوهش های گسترده در ورزش های باستانی ایران و موسیقی ملی زورخانه اوایل دهه 80 به عضویت هیئت مدیره انجمن پیشکسوتان ورزش کمیته ملی المپیک در آمد و سال ها در این سمت فعالیت کرد و سهم شایسته ای در احیای فرهنگ ورزش باستانی ایران بر عهده داشت .
علاقه مندان برای حضور دراین برنامه می توانند به نشانی خیابان شریعتی ، با لاتراز پل سیدخندان، خ جلفا مراجعه ویا برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۳
سعید رسول نیا

بهمن بوستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی