نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

بزرگداشت بهمن بوستان / موج گالری

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۶ ب.ظ
بیست و ششم آذر 1394

به گزارش موسیقی موج

 

همزمان با روز پژوهش و هشتادمین سالروز تولد پژوهشگر، ادیب و نویسنده عرصه موسیقی و ادبیات، زنده یاد بهمن بوستان، یادمان این استاد برجسته روز گذشته 25 آذرماه ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

دکتر پارسی‌نژاد , مهندس هوشنگ امیر اردلان  , محمدرضا طالقانی , سیدعلیرضا میرعلینقی ,و حسین علیزاده در این برنامه به ایراد سخنرانی پرداختند .

 

در این مراسم محمد معتمدی (خواننده موسیقی ایرانی) همراه با علی بوستان (فرزند بهمن بوستان و نوازنده)  به اجرای موسیقی پرداختند و حسین علیزاده (نوازنده تار و سه تار) طی صحبت هایی گفت :

 

(( وقتی می گوییم کلمه ایران هر کجای دنیا که باشیم حسی در ما به وجود می آید. چون هویت ما را تعیین می کند. بعضی انسان ها هستند که نامشان همان معنی را می دهد وقتی از بهمن بوستان صحبت می شود آدم احساس می کند که از ایران صحبت می کنند و نه از یک شخص .

بهمن بوستان به این علت در ذهن و خاطر تاریخی ما می نشیند که خود ایران است و در واقع یکی از ارزشهایی می باشد که هیچ وقت فراموش نمی شود. به این علت که تمام خصوصیاتی را داشت که سنبلی از خود ایران بود .او یک ایرانی واقعی بود و وقتی می گوییم بهمن بوستان یعنی ایران.

 

 بوستان در واقع یکی از مشوقین من بود. وقتی که 24 -25 سالم بود، روزی از حیاط رادیو عبور می‌کردم که ایشان را دیدم. همین برنامه رادیویی بهمن بوستان که امشب هم بخش‌هایی از آن را پخش کردند، برنامه بسیار جذابی از ایشان بود. در آن زمان خیلی هم با یکدیگر آشنا نبودیم اما ایشان از همان اول من را حسین صدا زد. من به هر حال این اسم را بسیار دوست دارم. برگشتم و دیدم یک آقای بلند و خوش تیپ و خوش صدا من را صدا می‌کند. به من گفت این قطعه جدید تو را که از برنامه گلچین هفته پخش شده شنیده‌ام و به نظر اثر خوبی است و من این قطعه را برای آرم برنامه‌ام استفاده کرده‌ام. برای من افتخار بسیار بزرگی بود چرا که شنیده بودم فردی به اسم بهمن بوستان وجود دارد که موسیقی را بسیار خوب می‌شناسد.))

علیزاده پس از ایراد سخنرانی به اجرای کوتاهی نیز پرداخت.

 

به گزارش موسیقی موج, این مراسم همراه با حضور چهره های همچون محمد اصفهانی , حسین علیزاده , علی بوستان , محمد معتمدی , حسام اینانلو , پوریا اخواص ,شهرام صارمی , امیرعباس ستایشگر , جهانشاه صارمی، رضا مهدی، علی ترابی،, رامین صدیقی , بیژن بیژنی , سیامک جهانگیری، و .. برگزار شد.

 

 

 

در ادامه می توانید عکس های موسیقی موج را از این مراسم مشاهده نمایید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده : سعید رسول نیا

تصاویر : لیدا پناهی

منبع : اختصاصی موسیقی موج



منبع :

http://mowjmusic.ir/UI/Home/ShowNews.aspx?ID=1938

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی