نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

موریس تان: نام واقعی من موریس نیست

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ق.ظ
چهاردهم آذر 1394

گفت و گو - موسیقی موج

 

سعید رسول نیا - موسیقی موج : موریس تان (Moriss Tan) کارگردان هنری دانشگاه موسیقی رنسانس هنگ کنگ,موسس گروه آوازی رنسانس در هنگ کنگ , کنسرت مایستر ارکستر صدا و سیمای سنگاپور ,آهنگساز، تنظیم کننده و رهبر ارکستر در سنگاپور، هنگ کنگ و کانادا می باشد.

وی به تازگی کارگاه آموزشی موسیقی شرق دور را در ایران برگزار کرد .

 

گفت و گوی موسیقی موج را با ایشان بخوانید :

 

 

*از خودتان بگویید تا بیشتر با شما آشنا شویم .

 

خیلی از مردم تصور می کنند که من ژاپنی، کره ای، پاکستانی هستم و حتی بعضی دیگر می پندارند افغانی هستم. (آقای موریس بلند می خندند)

قیافه من شبیه به همه این ملیت هاست و به هر حال هر کسی نظری دارد. پدربزرگ و مادربزرگ من از چین به سنگاپور مهاجرت کردند, بنابراین من سنگاپوری هستم که اصالتم چینی است.

نام واقعی من موریس نیست , چون تلفظ نام اصلی من در مسافرت های مختلفی که داشتم , برای مردم سخت بود این اسم مستعار را برای خودم انتخاب کردم.

در واقع نام اصلی من چن هو خوا می باشد. علت انتخاب "موریس" نیز به این دلیل بود که مخترع گیتار فردی بود به اسم موریس، و این ساز اصالتا در ژاپن تولید شده و بعد منتقل شده به اروپا و آمریکا...

 

 

*چه فعالیت هایی در کشور خوردتان دارید؟

 

در ارکستر صدا و سیمای سنگاپور 14 سال فعال بودم و همزمان با گروههای کر مختلف آواز می خواندم. البته بیشتر با گروه جوانان سنگاپور می خواندم.این گروه کر موفق شد در جشنواره ولز مدال کسب کند و همینطور با گروه های آوازی هم آواز خواندم مانند یک گروه کوارتت آوازی با برادرانم و یک گروه آوازی دیگر نیز درست کرده بودم .

بنابراین هم کار آهنگسازی کردم و هم رهبری انجام دادم و هم خودم خواننده هستم و هم گروه های ارکستر و کر را راه اندازی و رهبری کردم.

 

 

*از فعالیت در کشور های مختلف دنیا بفرمایید ؟

 

در سنگاپور در ارکستر فعالیت و تدریس می کردم و مدتی پس از آن از من دعوت شد که برای  کارگردان هنری و موسیقی یک کلیسا به آمریکا بروم. به مدت 9 ماه نیز موسیقی در کانادا تدریس کردم.

همچنین در تایوان با یک گروه آوازی همکاری داشتم .

در کشور هنگ کنگ یکی از بنیانگذاران موسسه موسیقی به نام "موسسه هنری و موسیقی رنسانس " بودم و در این مدرسه یک گروه کر تشکیل دادم.

پروژه های متنوعی در کشور های مختلف دنیا از جمله مغولستان، سوئد، استرالیا، هند انجام دادم.

بله در کشور های متفاوت! چون می خواستم با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا بشم.

 

 

* در کشور سنگاپور محدودیتی برای موسیقی وجود دارد ؟

 

ما در سنگاپور هیچ محدودیتی نداریم. تنها محدودیت این است که بر ضد دولت نمی توانیم موسیقی بسازیم.

هر نوع موسیقی که بخواهیم مانند چینی , ژاپنی , آمریکایی و سبک های پاپ راک جز و هرکدام از این ها را میتوانیم اجرا کنیم ؛ زیرا سنگاپور یک کشور بین المللی و توریستی است و ما هیچ مشکلی با هیچ نوع موسیقی نداریم.

 

 

* چه برنامه های در ایران دارید؟

 

در واقع برای تحصیل رشته علوم سیاسی در یک دانشگاه قم به ایران آمدم و اقامت من در اینجا بر اساس ویزای تحصیلی می باشد.

سعی میکنم که فعالیت های موسیقی خودم را تا جایی که امکان دارد, داشته باشم , مانند همکاری با آموزشگاه موسیقی آوای ماهان و آقای نیما فاطحی و برای اطلاع شما در 6 ماه گذشته با گروه کر آوای ماهان همکاری داشتم چون می خواستند در  فستیوال اسپانیا شرکت کنند.

خیلی خوب است اگر مردم ایران هم با فرهنگ ها و موسیقی های مختلف آشنا بشوند و اگر از دست من کمکی بر بیاید و بتوانم کمکی انجام دهم,  خیلی خوشحال می شوم.

 

در ادامه می توانید عکس های کارگاه آموزشی موسیقی شرق دور را که روزهای 12 و 13 ام آذر ماه سال جاری برگزار شد, مشاهده نمایید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سعید رسول نیا - موسیقی موج



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۴
سعید رسول نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی