نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

o cessate di piagarmi Voice and piano

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹ ق.ظ



الساندرو اسکارلاتی


در سال ۱۶۵۸ یا ۱۶۵۹ در شهر سیسیل به دنیا آمد و در سال ۱۷۲۵ در سن ۶۶ سالگی در شهر ناپل درگذشت.الساندر یکی از بزرگترین آهنگسازان اپرا در زمان خودش بود .

 هنگام اقامت وی در رم، در سن ۲۱ سالگی یکی از اپرا های او توجه ملکه سوئد را جلب کرد و این باعث شد که به عنوان مدیر موسیقی ملکه منصوب شود .۴ یا ۵ سال بعدنائب السلطنه ناپل l او را به همین سمت در دربار خود انتخاب کرد . الساندرو بعد از ۲۰ سال فعالیت در دربار سرانجام به علت بد رفتاری با او ، به رم بازگشت و در آنجا به فعالیت در کلیسای موسیقی شد.
اما در آن زمان پاپ با اپرا مخالف بود و این موضوع برای الساندرو مشکل ساز شده بود . مدت کوتاهی بعد ، با وعده افزایش حقوق و رفتار صمیمانه به ناپل بازگشت و در این زمان بود که دوران طلایی وی آغاز شد . زیباترین آثار وی در این زمان نوشته شدند . سرانجام زندگی او کمی زودتر از اینکه زندگی هایدن آغاز شود (
۱۷۳۲) به پایان رسید. او با تحولاتی که در علم هارمونی و ترکیب صدا ایجاد کرد، را پیشرفت را برای آهنگسازان بزرگی همچون هایدن و موزارت هموار کرد .


 



دریافت
عنوان: o cessate piagarmi
حجم: 31.1 کیلوبایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۳
سعید رسول نیا

o cessate

scarlati

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی