نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

قانون کپی رایت در کشور ما وجود ندارد

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۸ ب.ظ
قانون کپی رایت در کشور ما وجود ندارد
پنجم آذر 1394

گفت و گو - موسیقی موج

 

* «سامان احتشامی» آهنگساز و نوازنده پیانو به موسیقی موج گفت :

 

در حدود 7 یا 8 سال پیش با دو نفر از شاگردان بسیار خوبم آقای سینا سلیم زاده و آقای مانی باستانی پاریزی که نوه استاد باستانی پاریزی هم هست ,  تمامی ردیف های آوازی محمود کریمی و ردیف سازی میرزا عبدالله را با ساز پیانو ضبط کردیم. این اثر آماده است و اجرای این ردیف ها بین 12 تا 15 cd می باشد.

 

* ایشان در باره عدم انتشار این اثر افزود :

 

متاسفانه قانون کپی رایت در کشور ما وجود ندارد.

اگر بخواهیم این اثر را با کیفیت مطلوب , بسته بندی نفیس و مناسب و به صورت یک اثر ماندگار منتشر کنیم  ,باید هزینه سنگینی پرداخت کنیم.

به محض انتشار نیز ، اثر توسط یک تعداد افراد سودجو در اینترنت منتشر میشود و همین موضوع باعث بی انگیزگی ما میگردد.

 

* این نوازنده توانمند در ادامه بیان کرد :

من به نوبه خودم با این تفکر که جایگاه پیانوی ایرانی در مملکت ما خیلی کم است و که کسی حاضر نیست چنین حرکتی انجام دهد, در تلاش هستم که دوباره این آثار را با برداشت هایی که از ردیف های موسیقی داشتم ,منتشر کنم.

 

در حال حاضر تقریبا 50 درصد از دستگاه همایون را اجرا کردم و اولین cd "هما در دستگاه همایون" خواهد بود.

سعی می کنم هر سال یکی از دستگاه های موسیقی ایرانی را با برداشتهایی که خودم از دستگاهها و نغمات موسیقی ایرانی دارم, بر روی پیانو اجرا کنم .

 

 

 

سامان احتشامی با بهره گیری از محضر استادانی چون زنده یاد جواد معروفی، محمد سریر، اسماعیل امین موید با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد.

در سال 1368 موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد طی سالهای 1370 الی 1374 برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی کسب کرد در سال 1382 برگزیده جشنواره موسیقی فجر شد.

 

احتشامی از دانشگاه هنر و معماری فارغ التحصیل شد و آموزشگاه موسیقی احتشامی را تاسیس نمود و در این مرکز به تدریس شاگردان مشغول می باشد. همچنین در سال 1385 موسسه فرهنگی هنری آوای باغ مهر را به جهت انتشار آثار موسیقی تاسیس نمود.

 

 

موسیقی موج – سعید رسول نیا



لینک اصلی مطلب

http://mowjmusic.ir/UI/Home/ShowInterview.aspx?ID=75
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۵
سعید رسول نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی