نمایش آواز کلاویه

اخبار هنری

ششمین شب آواز ایرانی/ موج گالری

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ
ششمین شب آواز ایرانی/ موج گالری
اول آذر 1394

به گزارش موسیقی موج

 

ششمین شب آواز ایرانی روز گذشته 30 آبان‌ماه، با حضور فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی و معاون هنری حوزه هنری، عباس محمدی معاون اجرایی مرکز موسیقی، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و جمعی از دوستداران موسیقی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

 

در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، سعید بیابانکی، مجری برنامه، ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم، از سیاوش شکوریان دعوت کرد تا به اجرای موسیقی بپردازد که عرفان شهرآبادی نیز با نوازندگی نی صدای او را همراهی کرد.

 


 این در حالی بود که پس از استقبال از این گروه، آوازخوانی بهروز افشار و تارنوازی ساسان بازگیر به این محفل رونق بخشید.

 


به گزارش موسیقی موج , در بخش بعدی برنامه، نماهنگ موسیقی «خونین دلان» پخش شد. این مجموعه نوحه‌‌نواهای حسین بابای‌مشگین است که توسط حاج‌عباس کیاماری و فرهاد کیاماری بازخوانی شده است.

 


آوازخوانی مهدی نظری در کنار تارنوازی صابر نظرگاهی از بخش‌های دیگر این نشست ماهانه بود که باز هم با استقبال مخاطبین مواجه شد.

 


از سویی، اجرای علی و محمد سعیدی، دوقلوی آواز ایران، در حالی گرمابخش این محفل بود که صدای این خوانندگان را علی نعمت‌اللهی، نوازنده تار، همراهی کرد.


بخش بعدی ششمین شب آواز ایرانی به سخنرانی حسین دی‌پیر، مترجم و پژوهشگر موسیقی، پیرامون «نگاهی به هم‌سرایی مردمی در ایران» اختصاص داشت.

 

در ادامه با حضور فاضل نظری، داوود ورزیده، حسین دی‌پیر و حسن منصوری آلبوم موسیقی «از نیستان» رونمایی شد. این آلبوم از تولیدات عاشورایی مرکز موسیقی، شامل نوحه‌های شناخته شده کهن ایرانی است که داوود ورزیده آن‌ها را به شکل بی‌کلام برای هم‌نوازی نی و سازهای کوبه‌ای تنظیم کرده است.

 

 


بخش پایانی این برنامه که از زیباترین بخش‌های آن بود به آوازخوانی استاد سیدرضا طباطبایی، نی‌نوازی استاد حسن منصوری و تارنوازی استاد سعید مزدک اختصاص داشت که به این ترتیب دفتر ششمین شب آواز ایرانی بسته شد تا هفتمین اجرای آن در روز شنبه 28 آذرماه باشد.

 


نشست ماهانه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

 

 

در ادامه می توانید عکس های موسیقی موج را از این برنامه مشاهده نمایید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سعید رسول نیا - موسیقی موج


منبع اصلی

http://mowjmusic.ir/UI/Home/ShowNews.aspx?ID=1812

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی